Hilda botrányos viselt dolgai és egyéb csacskaságok

Hilda ráncfelvarrás után

Tavaly „Aranka”, a jobbkormányos automata Toyota 4runner hátán mentünk Bamakóba, az idei hölgyet, az új szerzeményünket, a Mistubishi Pajero-t már Németországból hazafele úton eldöntjük, hogy Hildának fogjuk hívni

Hilda szépen hoz minket az 1400 km-es hazaúton, egynéhány apróbb hisztit leszámítva. Szóval időnként nem indul, nagy ügy... Végül is nem egy mai csibe, 13 éves. Ilyen apróságokkal nem törődünk, kicsit zavart azért minket, hogy meleg motorral sem indul önerőből újra, így a végén már járó motorral tankolunk. Ez azért nem olyan vészes, azok után, hogy tavaly marokkóban az enyhén beszívott benzinkutas tankolás közben annyira belelendült annak bizonygatásába, hogy az adott település a világ hasis termelésének fellegvára, hogy izgalmában a tankba hamuzott. Szóval így jövünk haza, másnap Ádámon a sor, hogy az autót a múlt évben méltán megkedvelt és igen leleményes SCH+SCH szervizbe vigye, rutin jellegű átvizsgálás céljából. Mert ugye, mindannyian a tudjuk, bagatel kis apróságokon kívül, nagy baj nem lehet a remek járművel, melyet hosszas keresgélés után cipeltünk hazáig. Igazán gyanús végül az lett, hogy hétfő estére Hilda a város különböző pontjain, meg-megáll, különösen szereti a nagy forgalmú kereszteződéseket, melyekbe a sárgán hajtunk bele, gondolván még átérünk. De nem érünk át. Legalábbis nem az eredetileg tervezett ütemben, szerencsére azért a gyalogosok szíve sincsen kőből, általában megsajnálják Ádámot ahogy egymaga próbálja a kéttonnás kocsit lejtőn felfelé kitolni a 11-es busz útjából, Ez azért jó, mert egyrészt a városi közlekedést nagyban segítik vele, meg Ádámot sem lincseli meg a buszon hőzöngő nyugdíjas harcművész néni, aki így megelégszik egy megsemmisítő pillantással. Ez megy egész nap, a rövidebb haladással telő pillanatokat sűrűn szakítják meg a hosszabb, állással telt percek. Hilda végül összehoz egymaga egy Critical Mass méretű kuplerájt. Azt azonban nem mondhatjuk, hogy a kocsi nem állatbarát, mert a Kacsa és a Medve utca sarkát választja egy hosszabb pihenő céljából. Rövidesen nyilvánvalóvá válik, hogy ez egy ilyen határozatlan időtartalmú pihenő, mert a kocsi többet nem megy egy métert se. Ádám a tavaly Arankával jól bevált módszerre gondolva, elindul a közeli benzinkúthoz hidegindító spray-t vételezni. A benzinkúton nyolc féle kárpittisztító és tizennégy féle illatú wunderbaum van, hidegindító spray nincs. Látva a tanácstalanságot a kút kávézójához tartozó helyi alkoholista rövid kiselőadást tart arról, hogy hidegindító helyett, neki bevált a féktisztító spray is, azt kéne venni. Ádám rövid mérlegelést követően ezt a módszert Tv Shopos Prolong, Kozmodisk és hajnövesztő UV lámpa hatékonyságú praktikák közé sorolja és rájön, ide telefonos segítséget kell hívni. Gino nyílván focizik, meg Gino járműve bevásárlószatyrok cipelésére lett méretezve, itt meg arról lenne szó, hogy a szervizig kéne elvonatni ezt a dögöt. Szóval Ginot nem hívja. Pifut hívja, neki nagy autója van. Jön is, kötele is van, minden jól alakul. Aztán kicsit leég a kuplungja meg a sebváltója is fura hangokat ad. Hát így rohadt büdösben, égett kuplungszagba burkolva megyünk, Ádám próbálja az eléje két méteres kötéllel bekötött szép karcmentes Pifu tulajdonában álló járművet legalább a fényezését tekintve megóvni., ha már a motort, kuplungot és sebváltót úgyis ki kell majd cserélni a két kilométeres vontatás után.
Ez nem könnyű, egyrészt a kötél igen rövid, mint említettük, két méter, másrészt, nincs Hildában motorhang, ami miatt nincs szervó. Ezért mikor Pifu bekanyarodik, mögötte Ádám Hilda volánját háromszor annyi idő alatt megtekervén érdekes tempóban követi. Fura bréktáncra emlékeztet a két kocsi mozgása. Aztán nincs fék se, csak kézi, az meg nem fog meg egy ekkora dögöt. Pifunak persze nem szól Ádám, hogy ezek így teljesen hiányoznak, így Pifu elől lelkesen rángatja kocsijával Hildát, égeti a kuplungot, reszeli a sebváltót. Mivel Hilda elejére a gondos német gazda keze egy kazáncsőből hajtogatott komplett családi ház gépészeti vezetékezésére elegendő, ellentmondást nem tűrő csőrendszert szerelt fel gallytörő gyanánt, így nem kérdéses, hogy ráfutásos koccanás esetén melyik jármű karcolódik inkább meg. Pifunak még családja is van, ezért Ádám nagyon igyekszik elkerülni a balesetet, konkrétan az előtte haladót elkerülni nincs esélye a rövid póráz miatt, de amit lehet azért megtesz. Például nem engedi ki a kéziféket, csak ha muszáj. Ennek egyik gyakorlati előnye, hogy egyfajta sebességtartó automatikaként működik, mivel Pifu elől olyan lelkesen gépészkedik, hogy néha átlépi a sebességkorlátozás által megszabott határt is, ezzel nagyban fokozva a leendő, immár eggyel hátrébbról elkerülhetetlennek tűnő baleset személyi sérüléseinek várható súlyosságát. Hilda kéziféke valahogy mégis mindig megfogja a vasat és végül elérünk a szervizhez. Ekkor elszakad a kötél de Hilda hirtelen beindul és teljesen önerőből áll fel a szerviz előtti járdára, ahol másnap reggelig kell várakoznia a gondos kezek gyógyító ölelésére. Az utolsó 3 métert maga tette meg a büszke hölgy….

Nem untatnám a kedves olvasót ezt az estét követő mintegy 3 hónapos szervizzel, alkatrész kereséssel, és egyéb a járművet érintő szépészeti beavatkozás részleteivel. Lényeg, hogy túl vagyunk rajta, és HILDA szebb, mint volt, és m ű k ö d i k. Pöccre. Mit működik, egyszer viccből Gino és Szaddam nekiment egy magyar viszonylatban magas, és relatíve is meredek sáros hegyoldalnak, azon tanakodva, hogy oldalra, előre vagy hátra csúszunk-e le róla. Lecsúszni??? Röhögve felmászott, annyira meglepődtünk, hogy még tizenhétszer nekimentünk és még tizenhétszer felmásztunk, meg le is. Jó ezután mindenki, mindenkivel kiment és a teljes családi és baráti kör meg lett hegyoldalaztatva.

Lényeg, hogy hátradőlhetünk, Hilda vár a garázsban, hogy elinduljon a Nagy Útra.