Aranka és a csúnya alattomos nyavalyák

Aranka by night

Aranka drága, csillogott és villogott, büdös volt ugyan a lelkem, de hát mit várjon az ember egy tenyeres-talpas parasztleánytól. Hát kicsit bűzlik istenem, a My fair lady-t is kimosdatták valahogy, úgyhogy mi is nekiláttunk… Volna. Csak előbb még a kötelező sportorvosi vizsgálatot zavartuk le. Igen. Ezzel szemben a jármű kis meglepetések sorát rejtette, melyeket idő és türelem híján csak röviden sorolnánk. Először is a már említett himbálózás. Jó, hogy Arankánk kicsit faros menyecske, de ettől a riszálástól a legmelegebb divatdiktátor is leparancsolja a modellt a kifutóról egészségvédelmi okokra hivatkozva. Ezért kellett bele 4 új lengéscsillapító. Meg trapéz-gömbfej. Meg valami kereszt-nemtommi, de muszáj volt az is. Ezeket be is lehet szerezni olcsó, után-gyártott alkatrészként. Na jó az első garnitúra lengéscsillapító amit alvázszám alapján rendeltünk, nem volt jó, mert pont, hogy nem is hasonlított. De a második, ami csak kicsit volt drágább, mint az előző, na az se volt jó. A harmadik, ami csak kicsit volt drágább, mint az előző kettő együtt, sajnos nem volt behelyezhető. A negyedik garnitúrát egy kedves szakember hozta, aki lengéscsillapítókat gyárt, és a kiszerelt retkes régi gátlók lemérését követően hozta őket.( Csak kicsit volt drágább, mint az előző három.) . Hát előre be lehetett tenni, de hátra nem. Előre is csak úgy, hogy kellett valami fogadóhüvelyt esztergálni bele. Beleesztergáltatott. Hátra meg vettünk egy ötödik típust, ami csak kicsit volt drágább, mint az előző négy, és az is bele lett faragva, mert persze nem volt az sem 100%-ig jó. Ekkor már éreztük, hogy azé ez az Aranka elég válogatós nyafka egy tehén. Az hogy nem billegett a kocsi nagy örömmel töltött el mindannyiunkat, és hogy közben még kicserélődött a vezérműszíj és a hozzá tartozó összes pörgő-forgó alkatrész, már szinte mellékes volt. Ekkor azt gondoltuk, hogy most már akár mehetünk is. Ennek örömére, nekiálltunk csinosítani a járművet, jöhet a májferlédizés. Ja. Kis hülye-jogász-építész-naív-buta-optimista-elsőbálozók.
Akkor Aranka megkapta a drótjait, meg a reléit, meg az új biztosítékot, meg a króm kürtöt, meg a tetőcsomagtartót… És itt álljunk meg, az, hogy e pillanatban Mali dzsídípíjét ráfordítottuk már az igen-jó-vételre, az egy dolog. De hogy ezek után ne akarjon elindulni…Merthogy Csömörön ragadtunk volna, és ha nincs Pörnyeszi Gábor barátunk (a 222-es VLV Auto Team) akkor a kocsi most is ott van. Kis aksitöltéstől meg ezaz-tól beindult, és hazavittük. És akkor… Bár belátjuk Aranka nem egy mai csibe, túl van ez már sok mindenen, de az inkontinencia azért mégis túlzás! Ha ez ráadásul a motortérben olajként jelentkezik, az még rosszabb. Akkor ismét szerviz. Szerencsére ezúttal csak kisebb mutatványt igényelt. Közben mikor épp azt hittük jó az autó, folyamatosan teszegettük bele a különböző gyermeki örömmel összeválogatott extrákat. Páncélszekrény (ez nagyon fontos kellék ám! :-D), csomagrács, elosztó, belső hangulatfény, kárpittisztítás kétszer, stb.
Majd végül felkerültek a bitang terítő és szúrófények a tetőre, meg ami kell. Sőt immár Aranka magyar állampolgár lett, szép magyar papírokkal. Ekkor jött a rég várt pillanat, menjünk a mezőre!!! És mentünk és Aranka jött velünk, és minden szép volt és jó. Csak hát úgy néz ki bekapott valami csúnya vírust, ami lappangott estig és, hol, ha nem máshol, a bamakós tájékozatató lurdyházas találkozó alatt a mélygarázsban beadta a kulcsot. Amit egy ilyen „nyenyenyehhh ergh” hanggal adott tudtunkra. Akkor mintegy 4 db akku segítségével beindult (ehhez perszer ott kellett legyen pl Balogh Pisti (248-as Jáner Team) és Pörnyeszi Gábor akik azt is tudják mitől megy egy jármű). Egész messzire jutott vele Gino: a Petőfi hídig. Jó. Automata kocsit nem lehet vontatni. Szombat éjjel van. Itt nem maradhat, mert egyrészt tilos, másrészt szétlopják (tetőn gumik, stb). Ismét Pörnyeszi Gábor, mentett meg és ki minket, aki a saját autójából áttett akkuval beindította a gépet. Majd felvázolta a tervet: elindulunk hozzá Csömörre, ott le lehet tenni, és közel van a 17. kerületben székelő szakember akit közben leszerveztek nekünk, hogy soron kívül megjavítja bármi legyen is a gond. Ha menet közben lerohad az aksi akkor a kísérő autók egyikéből átteszünk egyet Arankába új szív gyanánt és ezt addig játsszuk, míg oda nem érünk. Ehhez a következő követelményeket kell még teljesíteni szombat éjjel át a belvároson:
1.: nem használni semmilyen lámpát, se fényszóró, se index. 2.: nem fékezni, mert a féklámpa fogyaszt a legtöbbet. Ja és hát egy ilyen autóban nincs fűtés, vagy holmi kényelmi csacskaság. Így mentünk szépen át a városon, elől P.G. tolt le mindenkit az útról, középen lopakodott Gino a kivilágítatlan fékezetlen Arankával és hátul kísérte Juta és Szaddam.. Kár hogy az automata váltó a pirosnál fékezés nélkül előreviszi a kocsit, így aztán Gino sűrűn váltogatott az automata váltós autóban P és D között. Kint -10 fok, indulásig kevesebb mint 6 nap és pár óra.
Gino vasárnap még kölcsönkérte a kölcsönbeadott autóját a kungfus haverjátol (aki már korábban összetörte a gyönyörűséges Saabját) és kiment Arankát átkísérni Csömörröl a 17.kerületbe. Hogy az a spray amit utólag vettek Pörnyeszi Gáborral a kúton végülis hogyan indította el a halott autót, miután egy órán át előtte nem ment, azt csak Allah és a Toyota Motor Corporation tudhassa. De beindult és lekerült a generátor-mágushoz szerelésre. És most megy az autó, reméljük kitart szombatig és utána még két inci-finci kurta kis hetecskét s talán még utána is egy pár napot. Mert az mégse járja, hogy nyúl vadászpuskázzon, Aranka meg szopasson. Nőietlen lenne.